یکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ | Sun 24 Nov 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۱:۲۳:۵۳

مدیر بنادر و پایانه‎های دریایی منطقه ویژه پارس؛
مجتمع بندری پارس محدودیتی برای پهلوگیری بزرگترین کشتی‌ها ندارد

باشگاه خبری فراساحل: مدیر بنادر و پایانه‌های دریایی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: مجتمع بندری پارس محدودیتی برای پهلوگیری بزرگترین کشتی‌ها ندارد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، علی نجفی زاده اظهار کرد: مجتمع بندری پارس دارای آبخور ۱۵.۵ متری است که شرایط پهلوگیری بزرگترین کشتی‌های کانتینری که تاکنون در کشور پهلو گرفته‌اند را دارد و کشتی‌های بزرگی از جمله کشتی کانتینربر ۶۰۰۰TEU در این بندر پهلوگیری می‌کند. وی افزود: تفاوتی که مجتمع بندری پارس با دیگر بنادر دارد این است که به خاطر آبخور مناسب این بندر، کشتی‌ها با کمترین محدودیتی در این بندر پهلو می‌گیرند. مدیر بنادر و پایانه‌های دریایی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ادامه داد: بندر ما یک بندر اختصاصی نفتی است و عمده فعالیت‌های این بندر در زمینه واردات تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و صادرات کالاهای نفتی و غیر نفتی است.

وی خاطرنشان کرد: مجتمع بندری پارس قابلیت صادرات انواع محصولات فله، کالاهای جنرال و عمومی، کالاهای مایع و... را دارد؛ محصولات پتروشیمی  به صورت کانتینری و میعانات گازی نیز از طریق گوی‌های شناور صادر می‌شوند. نجفی زاده تصریح کرد: منطقه ویژه پارس یک منطقه کاملا صنعتی است و به صورت مرتب شاهد اجرای پروژه‌هایی در این منطقه هستیم که برای ساخت این پروژه‌ها نیاز به یک سری کالاهای خاص است که معروف به کالاهای پروژه‌ای هستند. وی بیان کرد: در زمان تحریم با یک سری محدودیت‌ها برای ورود کالا به بندر روبرو بودیم اماخوشبختانه با تحقق برجام این محدودیت‌ها برداشته شده است و یک سری کالا شامل (کاندنسرها، ژنراتورها و انواع لوله و شیرآلات) که مدت‌ها پشت مرزها مانده بود از طریق بندر ما وارد شده و در حال استفاده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: ایجاد بنادر در نقاط مختلف یکی از دیدگاه‌ها و رویکردهای پدافند غیر عامل است زیرا اگر یکی از بنادر ما دچار مشکل شود ما بتوانیم از بنادر دیگر جهت برقراری واردات و صادرات استفاده کنیم. چراغی با اشاره به سهم ۵۰ درصدی مبادلات تجاری بندرانزلی در بنادر شمال کشور متذکر شد: سال گذشته سهم بندرانزلی ۳۲ درصد بود که به دلیل خدمات بهتر و قیمت مناسب برای صاحبان کالا، در حال حاضر نیمی از تبادلات تجاری دریای در اختیار بندرانزلی است. وی در ادامه اشاره کرد: ما در چهار حوزه دریایی و بندری، آی تی، فنی و مهندسی و حفاظت فیزیکی، پدافند غیر عامل را لحاظ کرده‌ایم و از آنجائی‌که بندر انزلی توسط شهر محصور شده است ممکن است که در شرایط خاص با تهدید جدی مواجه شویم و بنابراین باید مسیرهای جایگزینی برایش ایحاد کنیم.

چراغی با اشاره به حمل و نقل چند وجهی، اتصال بندر انزلی به شبکه ریلی کشور را بسیار مهم بر شمرد و اظهار امیدواری کرد که با انجام این کار حمل و نقل راحت تر و سریع تر انجام خواهد گرفت. مدیرکل بنادر و دریانوردی به ایجاد اسکله دلفین جهت تخلیه و بارگیری فرآورده‌های سوختی اشاره و اظهار کرد: این کار به افزایش ضریب ایمنی می‌انجامد و در صورت وقوع حادثه به شهر آسیبی نمی‌رساند.



  کد خبر : 2924
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :